Facebook

Ashtanga joga 

Ashtanga joga v preklade zo sanskrtu znamená „osemdielna joga". Je to starý systém, ktorý môže viesť k oslobodeniu a vyššiemu porozumeniu nášho duchovného potenciálu.

Metóda Ashtanga jogy je systém jogových pozícií (ásan), ktoré sa cvičia v určitom poradí. Okrem ásan tiež zahŕňa voľné hlboké dýchanie so zvukom (ujjayi), energetické zámky (bandhy) a stabilné fixovanie pohľadu (dristhi).

Vinyasa predstavuje pohyb medzi jednotlivými pozíciami, ktorý podporuje správnu cirkuláciu energie a krvi v tele. Hlboké dýchanie zase zabezpečuje bohatý prísun čerstvého vzduchu a okysličovanie krvi, čo umožňuje prečistenie tela prostredníctvom pľúc. Vďaka tomuto procesu totiž vzniká vnútorné teplo, ktoré spôsobuje spaľovanie nečistôt v tele a každá pozícia tým oslobodzuje tkanivá od toxínov. Pot, ktorý je výsledkom tohto vnútorného tepla, zbavuje organizmus jedov.

Stabilné fixovanie pohľadu na určité miesto pri každom pohybe a držaní tela je tiež dôležitým prvkom pri cvičení. Vďaka svojmu značnému vplyvu na stabilitu a pokoj mysle uľahčuje po určitom čase dosiahnutie stavu meditácie.

Dlhodobým cvičením sa vo vás začne prebúdzať hlboký pocit spokojnosti, radosti a vnútorného pokoja.

 

Ako prebieha lekcia

Systém Ashtanga jogy obsahuje celkom šesť sérií. Každá z týchto sérií začína najskôr cvičením sérií ásan nazývaných Pozdravy slnka, potom nasledujú Pozície v stoji a následne sa prechádza na ásany určené pre danú sériu. Potom študent prechádza na cvičenie záverečných pozícií, ktoré sú pre všetky série totožné.

Na našich lekciách sa stretnete spočiatku s prvou a druhou sériou. Prvá séria detoxikuje, vyrovnáva a posilňuje fyzické telo. Druhá séria čistí nervový systém prostredníctvom otvárania a uvoľňovania energetických dráh.

Ashtanga joga bola vyvinutá tak, aby pravidelným cvičením dochádzalo k postupného posilňovaniu a prečisteniu organizmu. Preto sú tu stanovené určité pravidlá a poradie jednotlivých ásan. Každá pozícia je prípravou pre tú ďalšiu a nemali by sme vynechávať pozíciu, ktorá sa nám napr. zdá byť príliš náročná.

Učiteľ pristupuje ku každému cvičiacemu individuálne a na základe jeho aktuálneho rozpoloženia a zdravotného stavu mu dopomáha do jednotlivých pozícií, prípadne určí alternatívnu pozíciu.

Pripravte sa, že sa budete potiť :)

Dĺžka trvania lekcie: 90 min.

 

Prínosy pravidelného cvičenia

  • Detoxikuje telo
  • Znižuje dopad stresu
  • Zlepšuje pevnosť a pružnosť tela
  • Zlepšuje zdravie kĺbov
  • Zlepšuje funkciu imunitného systému
  • Zlepšuje fyzickú kondíciu a vytrvalosť
  • Odbúrava prebytočnú telesnú hmotnosť
  • Posilňuje dýchací a nervový systém
  • Posilňuje kardiovaskulárny systém
  • Zlepšuje schopnosť koncentrácie a vnímania
  • Zlepšuje trávenie, metabolizmus, hormonálnu nerovnováhu

Pre koho sú lekcie určené

mladí

ľudia stredného veku

so zdravotným obmedzením

len nie leniví :)

 

Krásou jogy je jej univerzálnosť. Cvičiť môže každý. Lekcie sú vhodné pre začiatočníkov i pokročilých, ktorí vyhľadávajú dynamický pohyb. Určitá fyzická zdatnosť je pre cvičenie výhodou, nie však podmienkou.

AKTUÁLNE KURZY A WORKSHOPY

Príprava na lekciu

Čo si priniesť so sebou

Najlepšie sa budete cítiť v pohodlnom oblečení z prírodných materiálov.
Odložte si všetky šperky a doplnky, ktoré by vám mohli prekážať.
 

Pomôcky na cvičenie

Deky a jogamatky máme zdarma k zapožičaniu na všetkých miestach, kde cvičíme. Aj napriek tomu, že podložky sa snažíme udržiavať v čistote, z hygienických dôvodov odporúčame si priniesť svoju vlastnú.
 

Nápoje a jedlo

V priebehu lekcie sa neodporúča piť. Akonáhle sa napijete, dochádza tak k ochladzovaniu organizmu a tiež narušovaniu plynulosti cvičenia a toku energie.
Po lekcii sa môžete občerstviť v Yoga Shala štúdiu čajom či vodou.
Nejedzte min. 2 hodiny pred lekciou (v prípade, že máte pred lekciou hlad, dajte si napr. za hrsť orechov či sušeného ovocia)
 

Hygiena tela

V Ashtanga joge sa odporúča pred cvičením očista tela formou kúpeľa alebo sprchy. Po lekcii sa podľa Ajurvédy odporúča ponechať pokožka bez umývania aspoň 30 min.
 

Zdravotné obmedzenia

Pokiaľ máte akékoľvek zdravotné obmedzenie (vážne problémy s chrbticou, kolenami, ste po operácii a podobne), vždy pred lekciou upozornite vášho učiteľa.

Cvičenie jogy počas prvých troch dní menštruácie odporúčame úplne vynechať. Ashtanga joga využíva silne energetické zámky, bandhi, ktoré zabraňujú prirodzenému prúdeniu krvi. Taktiež by ste sa v tomto období mali vyvarovať pozíciam hlavou dole, extrémnym záklonom a určitým typom rotačných cvičení.

Naopak Yin joga môže pôsobiť v tomto období blahodarne. Pre tehotné ženy odporúčame špeciálne lekcie Jogy v tehotenstve.

V prípade akýchkoľvek otázok sa obráťte na svojho učiteľa.

 

Cena lekcie a rozvrh

Cena lekcie: 6 € / 90 min.

Ceny všetkých lekcií nájdete v našom Cenníku.

Aktuálny rozpis všetkých lekcií nájdete v našom Rozvrhu.


 
Prihláste sa na odber noviniek
Hore