Facebook Instagram

Teens joga

Teens joga - alias joga pre tínedžerov, je hodina určená - násťročným, ktorí už bezproblémovo zvládajú fyzicky náročnejšie pozície. Pracujú na svojej kondícii, chcú sa naučiť vedome ovládať svoje telo, ale i myseľ, rozvíjať koncentráciu.

Pravidelné praktikovanie jogy pomáha osobnosti dieťaťa vedome dozrieť, rozvíjať svoje silné stránky, naučiť sa spokojnosti samého so sebou, uvedomiť si vlastnú hodnotu, vedie k emocionálnej stabilite a tým plynulému a pokojnému prechodu do sveta dospelých.

Ako prebieha lekcia

Hodina začína dýchacími cvičeniami a rozcvičkou - pozdravom Slnka a jeho variáciami. Následne pokračuje v požadovanom tempe, v závislosti od vekového zloženia skupiny, praktikovaním jednotlivých pozícií - tzv. asán. V závere sa venujeme relaxačným a meditačným aktivitám. Ak sa tínedžeri ešte odhodlajú trochu odviazať, zaradíme do hodiny aj hry. Kreativite, hlavne požiadavkám tínedžerov, sú dvere otvorené. 

Dĺžka trvania lekcie: 60 min.

 

Prínosy pravidelného cvičenia

  • Detoxikuje telo
  • Znižuje dopad stresu
  • Zlepšuje pevnosť a pružnosť tela
  • Zlepšuje zdravie kĺbov
  • Zlepšuje funkciu imunitného systému
  • Zlepšuje fyzickú kondíciu a vytrvalosť
  • Odbúrava prebytočnú telesnú hmotnosť
  • Posilňuje dýchací a nervový systém
  • Posilňuje kardiovaskulárny systém
  • Zlepšuje schopnosť koncentrácie a vnímania
  • Zlepšuje trávenie, metabolizmus, hormonálnu nerovnováhu

Pre koho sú lekcie určené

mladí

len nie leniví :)

 

Krásou jogy je jej univerzálnosť. Cvičiť môže každý. Lekcie sú vhodné pre začiatočníkov i pokročilých, ktorí vyhľadávajú dynamický pohyb. Určitá fyzická zdatnosť je pre cvičenie výhodou, nie však podmienkou.

AKTUÁLNE KURZY A WORKSHOPY

Príprava na lekciu

Čo si priniesť so sebou

Najlepšie sa budete cítiť v pohodlnom oblečení z prírodných materiálov.
Odložte si všetky šperky a doplnky, ktoré by vám mohli prekážať.
 

Pomôcky na cvičenie

Deky a jogamatky máme zdarma k zapožičaniu na všetkých miestach, kde cvičíme. Aj napriek tomu, že podložky sa snažíme udržiavať v čistote, z hygienických dôvodov odporúčame si priniesť svoju vlastnú.
 

Nápoje a jedlo

V priebehu lekcie sa neodporúča piť. Akonáhle sa napijete, dochádza tak k ochladzovaniu organizmu a tiež narušovaniu plynulosti cvičenia a toku energie.
Po lekcii sa môžete občerstviť v Yoga Shala štúdiu čajom či vodou.
Nejedzte min. 2 hodiny pred lekciou (v prípade, že máte pred lekciou hlad, dajte si napr. za hrsť orechov či sušeného ovocia)
 

Hygiena tela

V Ashtanga joge sa odporúča pred cvičením očista tela formou kúpeľa alebo sprchy. Po lekcii sa podľa Ajurvédy odporúča ponechať pokožka bez umývania aspoň 30 min.
 

Zdravotné obmedzenia

Pokiaľ máte akékoľvek zdravotné obmedzenie (vážne problémy s chrbticou, kolenami, ste po operácii a podobne), vždy pred lekciou upozornite vášho učiteľa.

Cvičenie jogy počas prvých troch dní menštruácie odporúčame úplne vynechať. Ashtanga joga využíva silne energetické zámky, bandhi, ktoré zabraňujú prirodzenému prúdeniu krvi. Taktiež by ste sa v tomto období mali vyvarovať pozíciam hlavou dole, extrémnym záklonom a určitým typom rotačných cvičení.

Naopak Yin joga môže pôsobiť v tomto období blahodarne. Pre tehotné ženy odporúčame špeciálne lekcie Jogy v tehotenstve.

V prípade akýchkoľvek otázok sa obráťte na svojho učiteľa.

 

Cena lekcie a rozvrh

Cena lekcie: 5,50 € / 60 min. alebo 60 € / 12 lekcií

Ceny všetkých lekcií nájdete v našom Cenníku.

Aktuálny rozpis všetkých lekcií nájdete v našom Rozvrhu.

 

Prihláste sa na odber noviniek
Hore